Cum să scapi de stres – 5 metode folositoare

Cum să scapi de stres - 5 metode folositoare

Stres, stres, stres. M-am săturat să fiu tot timpul stresată și încerc mereu să găsesc rețeta echilibrului. Așadar, am găsit câteva tehnici care m-au ajutat și cred că v-ar fi și vouă de ajutor.

Toată viața mea am fost persoana aia care gândește mult prea mult, fiecare faptă, fiecare moment, care are talentul de a răstălmăci conversațiile în gând, chiar și peste 2 zile înainte să se culce și să se gândească ce ar fi putut spune mai bine sau cum aș fi putut argumenta mai bine ceva.

Unii ar zice că sunt așa din cauza faptului că sunt fecioară, un psiholog ar argumenta că sunt traume din copilărie, cert este că nu e bine.

Astăzi vreau să vă povestesc despre ceea ce am citit în cartea „Psiho-cibernetica, corectarea imaginii de sine” de Dr. Maxwell Maltz, mai în detaliu despre tehnicile de relaxare propuse de acesta.

De asemenea, dacă poate nu aveți chef să citiți acum, puteți la fel de bine să urmăriți acest videoclip de pe canalul meu în care sunt incluse toate informațiile din articol.

Despre autor

Domnul acesta, la bază, este un chirurg estetician care practic și-a făcut o carieră și din faptul că nu voia să opereze persoane de care își dădea seama că au probleme cu stima de sine care nu se vor rezolva după operație. 

Cum am spus și într-un articol precedent (și în videoclip) un nas mai mic nu te va ajuta neapărat să te simți mai bine dacă tu nu reușești să-ți îmbunătățești imaginea de sine.

Practic despre asta vorbește în carte, despre imaginea de sine, cum o putem corecta, cum o putem îmbunătăți.

El spune că relaxarea este cheia pentru ca corpurile noastre să funcționeze optim și pentru ca mecanismele noastre creatoare, care ne fac ceea ce suntem, să ne ajute nu să ne împiedice.

Așa că vreau să vorbim un pic mai mult despre cum putem să fim un pic mai relaxațisă dăm mai mult frău liber situației din jurul nostru și să nu încercăm să controlăm totul non stop.

Stresul zilei de mâine și Comunismul

Grija zilei de mâine a fost un concept extrem de inoculat în casa și în familia în care am crescut, desigur pentru că a fost o grijă constantă în timpul comunismuluicând dacă nu aveai chibzuire azi mâine poate rămâneai flămând.

Totuși, cumva, aceste valori însuflate de mică m-au afectat acum, când clar nu este cazul să ne îngrijorăm zi de zi despre ziua de mâine.

Cu siguranță nu zic că a fost doar rău, e și bine să te gândești din când în când la viitor, să-ți faci planuri, dar nu este nevoie să ai o îngrijorare constantă despre asta.

Am descoperit acum că cel mai rău lucru pe care îl putem face este să încercăm să rezolvăm tot, toate problemele care apar în viețile noastre, cu ajutorul gândirii conștiente.

Am crezut întotdeauna că cel mai bun lucru este să gândești, că totul poate fi rezolvat din punct de vedere logic, că gândirea este cea mai bună armă pe care o avem și, mai ales, că dacă faci ceva trebuie să faci bine sau mai bine nu mai faci.

Am fost mereu persoana aia super tensionată, am fost mereu super preocupată de rezultate, super preocupată de ce o să iasă.

Mi s-a potrivit ca o mănușă trendul de pe TikTok cu: „A fun fact about me is I’ve never been relaxed ever”.

Stresul în viața de zi cu zi

Până la urmă, să ne îngrijorăm constant despre lucruri face parte din personalitatea noastră.

Ne place să simțim non-stop cortizolul cum curge prin venele noastre și stresul înhibându-ne corpul.

Jokes aside, a devenit realitatea noastră de zi cu zi să fim stresați și chiar ne simțim acasă în starea asta de discomfort.

Ba chiar când nu avem de ce să ne îngrijorăm, ne îngrijorăm că nu avem de ce să ne îngrijorăm și atunci apare ceva de care să ne îngrijorăm. Dacă înțelegeți ce zic.

Uneori trebuie să ne eliberăm mecanismul creator și să-l lăsăm să funcționeze de unul singur fără să stăm și să ne îngrijorăm non-stop despre ceea ce se va întâmpla.

Dacă de întrebi ce este mecanismul creator, îți explic imediat.

Mecanismul creator

El este tot practic, tot ceea ce produce.

Nu trebuie să fii scriitor sau artist ca să ai un mecanism creator.

Conform autorului, eforturile noastre conștiente înhibă acest mecanism și încearcă cumva să-i submineze puterea crezând că putem realiza anumite lucruri prin gândirea noastră conștientă, când de fapt ar trebui să ne relaxăm.

Spre exemplu, dacă vreau să iau un pahar de apă de pe masă nu trebuie să mă gândesc conștient că trebuie să-mi mișc brațul așa, să-mi deschid mâna, să iau paharul, să-l duc la gură. Nu, o fac, pur și simplu.

La fel și în viață trebuie să avem curajul de a face acest lucru, de a ne lăsa faptele ghidate de subconstient.

Care sunt cele 5 reguli pentru a fi mai relaxat

Haideți să nu mai zăbovim, sper că ați reținut câte ceva din această introducere scurtă în filosofia „Psiho-ciberneticii” și să descoperim împreună cele 5 reguli pentru a scăpa de stres mult mai ușor.

1. Fă-ți griji doar până ce învârți ruleta, nu și în timp ce aceasta se învârte.

Sfatul numărul 1 este o analogie cu jocurile de noroc pe care un prieten de-al autorului i-a spus-o, acel prieten se numește William James și era un om de afaceri căruia îi plăcea să mai joace din când în când la ruletă.

Acesta și-a dat seama într-o zi că nu are sens să-și facă griji de unde va cădea bila odată ce deja a învârtit ruleta, pentru că nu mai are nicio putere de a o opri sau de a o mișca.

Singurele griji pe care și le poate face sunt înainte de a învârti ruleta: dacă să-și bage banii, dacă să învârtă sau pe ce număr să pună. Dacă înțelegeți analogia.

Astfel, anulăm răspunderea aia față de rezultat care ne apasă atât de tare pe umeri zi de zi. 

Haide să-ți dau un exemplu mai din viața de zi cu zi, dacă nu ești jucător de noroc, cum nici eu nu sunt, de fel. 

Dacă știi că trebuie să ții o prezentare în fața clasei și știi că tu ești singurul care poate ține acea prezentare, ce sens are să te opui în continuare mintal când tu știi că fizic trebuie neapărat să te prezinți și să faci acel lucru de care te temi.

Aici nu este vorba despre emoții, care sunt normale. Practic, doctorul spune că încercăm constant să scăpăm din punct de vedere psihic din ceva în care deja ne-am implicat 100% fizic și încercarea asta ne obosește foarte mult. 

Dacă tu fizic știi că trebuie să faci ceva înseamnă că sigur ai puterea mintală de a o face deci nu te mai opune.

Cum să scapi de stres - ai o atitudine mai relaxata

2. Fii conștient în momentul prezent

După cum am spus, este super greu să fim conștienți de momentul în care trăim, să fim acum prezenți și să nu ne gândim nici la trecut, nici la viitor, nici la ce se poate întâmpla.

Este ceva despre care se vorbește și într-o carte mult mai cunoscută, de care sigur ați auzit,„Puterea prezentului”.

Și acolo autorul spune că suntem subjugați practic de gândurile astea continue pe care le avem, de nevoia de a gândi non-stop tot ceea ce facem și el spune, că suntem atât de înnebuniți să gândim totul continuu încât nu putem sta nici 10 secunde fără să ne gândim.

Haide, haideți să încercăm!

Deci, ai reușit? Te doare capul acum?

Așa ne-am obișnuit să ne gândim mereu la următorul pas în loc să-l facem acum pe acesta. 

Plănuiește, desigur, ceea ce vrei să faci în viitor, dar nu te îngrijora constant despre cum vei reacționa dacă X, Y, Z pentru că creierul tău nu poate reacționa la ceva ce POATE se va întâmpla ci doar la ceea ce se întâmplă.

Cel mai bun sfat pe care l-a dat în carte la acest punct este „trăiește azi cât poți de bine și cu siguranță mâinele va fi mai bun”Nu încerca, spre exemplu, să te lași de un prost obicei pentru totdeauna, lasă-te azi, apoi a doua zi, apoi a treia și tot așa.

De asemenea, este important să nu-ți filtrezi prezentul prin prisma unor experiențe trecute negative pentru că nicio experiență nu va fi la fel ca cealaltă, doar așa ni se pare nouă și atunci reacționăm în același mod pentru a ne proteja.

3. Renunță la multi-tasking

În era tehnologiei am devenit obsedați de a face mai multe lucruri deodată și nu neapărat că faci cu o mână una și cu o mână cealaltă, ci la modul că mâncăm și ne uităm la ceva pe YouTube învățăm și între timp ascultăm muzică, adormim ascultând televizorul pe fundal.

Cumva mereu trebuie să avem o coloană sonoră care să ne țină mintea ocupată și asta nu e atât de grav, e mai grav când faci ceva acum și te gândești că mai ai de făcut 7000 de lucruri.

Majoritatea, eu inclusă, ne simțim mereu grăbiți de la spate pentru că mereu ne gândim la celelalte lucruri pe care le mai avem de făcut în loc să ne gândim acum doar la lucrul pe care îl facem acum. Dacă eu acum îmi scriu tema, îmi scriu tema punct.

Adevărul este că dacă ne-am opri din a ne mai gândi constant la cât de obosiți suntem și câte lucruri avem de făcut și așa ne-ar fi mult mai ușor să ne terminăm task-ul prezent.

Imaginează-ți o clepsidră, cum un singur fir de nisip poate trece deodată prin gura clepsidrei în partea de jos, la fel și noi nu putem face mai multe lucruri deodată doar câte unul, pe rând.

Ajută să-ți imaginezi tot ce ai de făcut ca niște omuleți care stau în șir indian, știi? Poate să vină doar câte unul, atunci când este chemat în față, nu se îmbulzesc toți, ca românii la aeroport. 

Ne place să rezolvăm probleme, așa evoluăm, așa creștem, dar nu putem să ne dezvoltăm dacă încercăm să rezolvăm trei probleme deodatăuna și bună.

4. Sleep on it

Dacă trebuie să luăm o decizie importantă, dacă căutăm o idee mai bună, dacă nu știm cum să facem un lucru poate cel mai bun sfat este să ne gândim la acel lucru înainte de culcare și apoi să vedem dimineața ce păreri avem.

Am fost învățați, ca un popor de muncitori aprigi ce suntem somnul este pentru leneși și că trebuie să te trezești la 6 și să muncești non-stop până seara și cam ăsta e scopul tău în viață.

Însă a fost demonstrat faptul că somnul ne ajută să ne concentrăm și, desigur, să ne odihnim. Multe minți geniale, Darwin, Edison, erau cunoscuți pentru că le plăcea să tragă câte un pui de somn, din când în când, printre experimentele pe care le făceau în laboratoarele lor.

Cum să scapi de stres - ce obiceiuri am adoptat eu

5. Ai o atitudine relaxată

Este chiar cel mai greu pas din toți ăștia 5 să ai o atitudine relaxată. Cum pot să fiu relaxat? Credeam că-mi spui aici!

Știți cum se spune: fake it till you make it!

Atunci când lucrăm foarte intens sau când facem foarte foarte multe lucruri trebuie să ne oprim și să ne gândim: ”Mamă, ce relaxat sunt!” sau să ne amintim de un moment în care am fost relaxați sau să ne reconectăm puțin cu atitudinea de relaxare și o să vedem că corpul nostru va răspunde corespunzător, pentru că că el nu poate face diferența între ceea ce e real și ceea ce ne imaginăm noi.

Prin relaxare eliminăm stările astea de îngrijorare excesivă și ajungem să fim mai productivi la final.

Ce relaxat sunt!

Ce relaxat sunt!

Simplu, chiar dacă nu crezi: „Ce relaxat sunt!”.

Atunci când suntem relaxați suntem în cea mai bună stare pentru a crea și pentru a reuși. O idee bună este să ai ori un fișier de notes pe telefon, ori în calculator, ori un carnețel, undeva unde să scrii ce idei îți vin când ești relaxat pentru că, dacă nu, inevitabil le uiți.

Eu am, spre exemplu, un Trello unde îmi scriu toate ideile de articole și videoclipuri atunci când îmi vin, unele sunt bune, unele sunt mai puțin bune, dar măcar le-am scris și am idei constant.

Obiceiurile care mi-au schimbat viața

Acum că am vorbit despre aceste 5 lucruri pe care le sugerează autorul haide să-ți povestesc puțin și de câteva obiceiuri pe care le-am preluat eu și care m-au ajutat foarte mult să am o atitudine mai relaxată și să fiu o persoană mai bună, practic, pentru că până la urmă și asta contează.

Mai puțin social media

Primul lucru pe care eu l-am făcut a fost să-mi impun o interdicție de social media dimineața. Aveam peste 4, 5, 6 de ore petrecute pe zi pe TikTok, pe Instagram.

Nu este lucru mai rău pe care îl poți face pentru tine decât să te trezești dimineața, să iei telefonul în mână și să începi să dai scroll. Oarecum este o formă de escapism pe care noi o folosim, stăm și dăm scroll în loc să facem alte lucruri și să fim productivi și după inevitabil devenim stresați din cauză că am stat, desigur!

Sport regulat

Al doilea lucru pe care eu l-am implementat a fost să fac sport. De foarte mult timp am vrut să mă apuc și eu de sală sau de sport acasă, dar cumva mereu ori nu m-am ținut ori m-am făcut că am uitat.

Am deja aproape jumătate de an de când merg la sală cu regularitate și sper să ajung la un an, la 2, la 3, la 4!

Mă simt atât de bine, eu, care niciodată nu am fost fană sport și care nu am făcut chestii atletice toată viața. De ce? Pentru că  prin sport eliminăm atât de multă energie negativă pe care noi o înmagazinăm în noi.

Am o personalitate foarte explozivă, care se aprinde foarte ușor și simt că de când fac sală am început să fiu puțin mai calmă și mai puțin frustrată până la urmă constant de anumite lucruri.

Cineva mi-a zis ceva foarte fain pe story când am zis că m-am apucat de sală „să vezi ce bine o să te simți, pentru că eu când merg la sală e singurul moment când pot să mă opresc din a mă gândi la alte chestii”.

Când ești acolo te gândești doar să duci la capăt workout-ul, să duci la capăt seria și în sfârșit creierul tău poate lua o pauză.

Mai mult timp dedicat cititului

Al treilea lucru și poate cel care a avut cel mai mare impact asupra mea și a ceea ce fac zi de zi este faptul că m-am reapucat de citit cu regularitate. Dacă nu aș fi început să citesc cărți de dezvoltare personală nu aș fi fost aici scriind acest articol.

Prin cărți m-am expus și am început să conștientizez ce lucruri fac greșit, ce probleme am și cu siguranță sunt departe de a fi perfectă și de a fi vindecată să zicem, dar este un pas important pe care l-am făcut și simt că mă ajută.

Câteva concluzii

Știu că este greu și că pare super mult să aplici atâtea chestii deodată, dar după cum am spus începeți cu una, apoi două, apoi cu 3, rând pe rând, și în fiecare zi va deveni mult mai ușor.

Părăsiți aceste imagini mentale greșite și viețile voastre se vor colora!

Sper că v-a ajutat acest articol și că veți încerca să puneți în practică câte o sugestie pe ici colo în viețile voastre de zi cu zi. Mi-ar plăcea nespus de mult să știu părerile voastre într-un comentariu.

Ca de obicei, vă aștept oricând pe Instagram pe fifi_florea, dacă vreți să-mi lăsați un mesaj voi răspunde cu drag la orice.

Ți-a plăcut acest articol?

Distribuie-l, așa îl vor putea vedea și prietenii tăi!

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter

Leave a Reply

Your email address will not be published.

În acest articol:

Urmărește-mă:

Emilia Florea - despre mine

Eu sunt eu!

Pasionată de fashion, beauty și tot ce este frumos.
•Trăiește azi cât poți de bine!•
Cluj-Napoca | Piatra-Neamț

Ultimele articole:

Vrei să rămâi la curent cu ce mai postez?

Înscrie-te la newsletter și  obține pdf-uri gratuite, noutăți despre videoclipuri sau articole de pe emiliaflorea.ro sau stylecorner.ro.

Vrei să rămâi la curent cu ce mai postez?

Înscrie-te la newsletter și  obține pdf-uri gratuite, noutăți despre videoclipuri sau articole de pe emiliaflorea.ro sau stylecorner.ro.